Primer dobre prakse

 

Primer dobre prakse

   Zahvaljujući inicijativi profesora Daruši Edija, ispred Školskog kluba roditelja i nastavnikaZrenjaninske gimnazije, i Todorović Tanje, master defektologije i psihološki savetnik  ispred Todorović centar, u našoj školi ostvarena je saradnja ove dve institucije, čiji je cilj promovisanje mentalnog zdravlja mladih, rad na prevenciji bolesti zavisnosti, lične odgovornosti u profesionalnom razvoju, kritičkog mišljenja kao i drugih tema koje su važne učenicima.






S obzirom na to da je radioničarski rad korisna metoda za učenje, razvoj i sticanje novih znanja i veština, kao prva u nizu, održana je radionica na temu bolesti zavisnosti. Tokom radionice diskutovalo se o različitim stavovima koje mladi imaju o bolesti zavisnosti. Da li je opravdana podela na lake i teške droge; opasnost od konzumiranja droga; kako smanjiti problem narkomanije; na koji način upoznati mlade sa ovim problemom, samo su neka od pitanja koja su otvorena tokom radionice.







Prema rečima učenika, jedan od načina prevencije bolesti zavisnosti, upravo je razgovor na ove teme odnosno edukacija mladih. Treba reći da je radionica realizovana u okviru predmeta Građansko vaspitanje u odeljenjima 3/1 i 3/3.


   Šta je inicijativa i zašto je ona važna u izboru budućeg zanimanja, bila je tema radionice održane u odeljenju 4/1. Učenici su se dotakli sledećih pitanja: šta ih motiviše; u kojim zanimanjima pronalaze sebe; koja ih oblast interesovanja najviše pokreće.

   Odgovori su se mogli smestiti u različitim pravcima lične inicijative: zadovoljstvo, odnosi sa ljudima, efikasno funkcionisanje, slika o sebi, lične ambicije.









   U okviru radionice na temu profesionalnog razvoja mladih i priprema za tržište rada, Todorović Tanja upoznala je učenike odeljenja 4/5  i 4/1, sa svojim ličnim iskustvima kako je došla na ideju da otvori Todorović centar , kao i šta je  sve važno kod pokretanja sopstvenog biznisa. Ispred projekta YourJob bila je savetnica Bogdanov Milica, koja je učenike upoznala sa različitim mogućnostima profesionalnog usavršavanja, ali,  i kako se predstaviti na tržištu rada. Ovom prilikom naši učenici govorili su o svojim kompetencijama, znanju i veštinama kojima raspolažu.








Tokom realizovanih radionica učenici su motivisani da postavljaju pitanja, umesto da prihvataju gotove sadržaje. Analiziranjem I selektovanjem informacija, učenici povezuju i primenjuju stečena znanja u daljnem životu. Donose odluke na osnovu kritički promišljenih informacija, a na temelju nametnutih predrasuda. Razvojem kritičkog mišljenja samouvereniji su  i sigurniji u sebe.







   Nacionalna asocijacija roditelja I nastavnika Srbije krovna je organizacija Gradskih klubova roditelja I nastavnika  koji se nalaze pri školama I predškolskim ustanovama. U Klubu roditelja I nastavnika Zrenjaninske gimnazije aktivno rade udruženi profesori i roditelji na unapređenju kvaliteta, funkcionalnosti I pravednosti obrazovanja u svojim lokalnim zajednicama.


























5 коментара:

  1. Veoma divno iskustvo, mnogo toga sam naučila, predavač vrlo obrazovam i ima veoma lep pristup mladima. Svakako treba uvesti što više ovakvih predavanja, veoma lepo iskustvo :)

    ОдговориИзбриши
  2. Imam utisak da tokov ovog časa nismo stekli nikakvo praktično znanje, već da smo samo suvoparno ponavljali unapred naučene definicije. Nakon ovog časa mi nije ostalo ništa u glavi, i osećam se kao da mu nisam ni prisustvovao.

    Luka Števin IV-1

    ОдговориИзбриши
  3. Svidela mi se radionica Primer dobre prakse jer mislim da je predavac uspeo da nam priblizi kako doci do motivacije i iskoristiti je na pravi nacin.

    ОдговориИзбриши
  4. Radionica Primer dobre prakse je bila lepo iskustvo za mene, jer nam je predavac objasnio kako da steknemo motivaciju i uputio nas je u stvari koje ce nam trebati dalje u zivotu.
    Jana Kalapiš

    ОдговориИзбриши
  5. Mislim da je dobra praksa kljuc uspeha . Bilo je vrlo zanimljivo raditi ovaj projekat

    ОдговориИзбриши